lördag 6 mars 2010

“Mamma, jag kan ta en supp”

Meja vaknade kl 02.00 och kom in till oss. Kände på hennes panna och den var het och febertermometer visade 39,5. Då hör man i mörkret :

- Mamma, jag kan ta en supp med MYCKET salva.

Innan har det inte varit roligt med de där supparna så flytande febernedsättande har inskaffat med jordgubbssmak. Men denna trögflytande sörja har inte varit god så nu föredrar hon supparna istället.

Meja somnade om och hon har sovit rätt så bra. Klockan 8.30 säger Meja:

- Jag är inte lika varm i pannan! Jag går ner för jag är hungrig.

Man hör hur hon öppnar kylskåpet och plockar fram yoghurten och en sked.

- Mamma och pappa kom ner, nu kan vi äta frukost!

DSC_2181

Hunden Bruno är en trogen följeslagare och gosas med extra mycket nu när hon är sjuk.

Även om det inte gick ner så mycket frukostmat i Mejas  magen så ser hon lite piggare ut idag. Vi får hoppas på att febern håller sig borta.

Uppdatering: 1½ timme senare ligger febern på 38.9 grader men humöret på skruttan är bra. Hon är mer pratglad än hon var igår och det är alltid något.

Inga kommentarer: