måndag 21 juni 2010

Min tand är lös

imageimage 

I några dagar har Meja sagt att det har gjort ont i en tand.Vi har svarat på att vi får nog gå till tandläkaren om detta inte går över. Ikväll vid tandborstningen kom förklaringen…tanden är lös. Meja ska tappa sin första tand! Tydligen var jag lika gammal dvs fyra år när min tand började att lossna.

Meja hoppade och dansade av glädje. Känslan att vara stor och snart få vuxentänder gjorde henne alldeles lyrisk. Meja ville genast bita i ett äpple så att den skulle lossna. Men sedan ville hon vänta och visa alla kompisar på förskolan imorgon.

Min lilla/stora tös, ha inte så bråttom att bli vuxen. Jag tror nog jag stannar tiden för en stund.

 image

Lillebror hängde läpp för han har ju inga tänder alls.

image

Men är glad att han har så STOR storasyster.

Inga kommentarer: