onsdag 25 augusti 2010

Baluckeloppis

imageimageimageimage

Idag var det säsongens sista bakluckeloppis. Jag gillar att gå och strosa och hitta fynd så länge de är fräscha och fina. När jag frågade damen vad hon skulle ha för tröjan som var i Mejas storlek. En tjuga fick jag till svar och jag köpte den direkt utan att pruta. Tror nog hon inte en aning om vad det var för märke och vad priserna brukar ligga på. Barnböcker brukar det finnas gott om. De som jag hittade var knappt lästa. Meja som älskar böcker slängde sig över dem med stor förtjusning. Lillebror satt  bredvid och lyssnade intresserat. Noah fick ett par söta tofflor med vingar för en krona. Tanken är att ha dessa som en inredningsdetalj i hans rum.

Summan av kardemumma så gick kalaset på 46 riksdaler. Som hittat!

Inga kommentarer: