fredag 3 augusti 2012

Pappas speciella dag del 2…

Vi tog sedan bilarna till Haväng, en härlig strand med vit mjuk sand. Syrran och jag hade förberett goda baguetter och ost och kex. Pappa fick små uppdrag och presenter som vi förknippar med honom och våran barndom. Havrekakor som pappa alltid bakade förr, hade jag med och dessa passade bra till kaffet. Grabbarna hade med sina drakar. Ewa tyckte det var så roligt att hon nog funderade på att skaffa en egen. Barnen busade i sanden och plockade stenar. Kallt var det i vattnet så några långa dopp blev det inte. Men bara känslan att borra ner tårna i den mysiga sanden gjorde att vi inte ville åka hem.

DSC_4237_thumb[13]DSC_4253_thumb[9]DSC_4242_thumb[2]DSC_4246_thumb[2]DSC_4279_thumb[1]DSC_4247_thumb[5]DSC_4271_thumb[2]DSC_4273_thumb[7]DSC_4282_thumb[10]DSC_4286_thumb[11]DSC_4268_thumb[1]

Många timmar senare och de flesta barnen hade somnat i baksätet kunde pappa och Ewa fortsätta att koppla av hemma medan vi andra ordna vi andra en grillmiddag och efterrätt. Först skålade vi för 70-åringen med lite bubbel. Under kvällen fick pappa mer presenter och jag sjöng Drömmen om Elin. Den sången sjöng pappa för mig på axeln, det ända som fick mig sluta skrika.

DSC_4291_thumb[7]DSC_4295_thumb[8]DSC_4297_thumb[9]DSC_4300_thumb[10]DSC_4302_thumb[8]

Barnbarnen gav ett stort inramat fotografi som morfar blev jätteglad för. Kvällen avslutades med att pappa iklädd baddräkt tillsammans med de andra grabbarna dansade ballongdansen. En favorit i repris som pappa och två andra uppträdde med i skolan när syrran gick i femman. Jag lovade att inte lägga upp vare sig bilder eller film på detta. En helt underbar dag tillsammans fick vi som varade långt in på natten.

Inga kommentarer: