tisdag 10 mars 2009

Veckans syprojekt

DSC_0376

Dags att snart plocka fram lådan med sysaker,  gnugga geniknölarna och få ihop en Katt-kreation till maskeradkalaset Meja är bjuden på lördag.

Ska nog norpa en slips från sambon och stoppa upp den till en kattsvans och klä om ett diadem med gosiga öron. Symaskinen är stationera hos min mamma, för det är egentligen hon som är sy-stjärnan i familjen. Antingen syr jag för hand eller plockar fram den gamla Singern jag fick för länge sedan av min farmor (om den nu fortfarande fungerar).

Nöjd är jag att allt mitt pyssel som målarsaker, scrappbooking, sysaker och Mejas pärlor & pyssel, playdoo saker har fått en egen låda. Här finns även en kalas & presentlåda där jag sparar bra saker att ge bort. Precis som min mamma hade en presenthylla när jag var liten till kommande kalas. Där var man och snokade titt som tätt.

Inga kommentarer: