lördag 28 februari 2009

Vad blir ett fat+mugg och lite univerallim?….

jo ett egendesignat tårt/kakfat!

DSC_0034

Ett höganäsfat á 35 kr och höganäsmugg 20kr från Myrorna. Kunde ju ha blivit ännu billigare om jag hade tagit något hemifrån eller om jag inte hade köpt märkesporslin. Ska göra ett tårtfat i miniformat till Mejas leksaksbullar eller muffins. Limefrukten som fick  agera istället för en mumsig tårta pressades sedan i guacamolen till de goda kyckling fajitas.

DSC_0039

Råkade ha ner vår Kanevadslampa som hänger i trappan och denna gång går den ej att rädda….snyft. Den har åkt ner några gånger förut och bara behövs laga lite. Denna lampa som är så skör hängde i mitt barndomshem och fick följa med mig vid många flyttlaster.

Får se det positiva med att jag nu får knåpa ihop ett projekt som jag länge har tänkt gör. Detta får ni se i ett senare inlägg…måste inhandla lite brädor först.

Inga kommentarer: