måndag 22 november 2010

Att fånga ögonblicket

imageimageimage

Att fota små barn och djur är inte det lättaste. Men det är samtidigt roligt eftersom man inte riktigt vet vilka bilder man får. Önskar man hade en kamera i ögonen för att fånga ögonblicksbilder i vardagen. Idag är det lättare med digitalkamera vilket gör att man kan knäppa hur många bilder man vill och deleta de som inte blir så bra. Jag är bra på att ta många bilder men att gå igenom dem sedan är lite sämre. Minneskortet blir snabbt fullt och då tar jag tag i rensandet.

Noah är fascinerad av kameran. Nu får jag vara snabbt att ta kort för hans hasande har ökat i rasande fart. Det märks att han tycker det är roligt att bli fotograferad och stannar upp och låter mig ta ett och annat kort.

Dagsläget är snorigt och hostigt men feberfritt. Meja sov till 09.30 inte lillebror som vaknade 06.15 och behövde näsdroppar.

1 kommentar:

maria sa...

tack för kommentaren på min blogg =)