onsdag 19 december 2012

Avsked och fina gåvor

imageimage

De fina två rosorna fick jag från en pojke på avdelningen och tomten och rosorna i krukan är från mina arbetskollegor.

Idag hade jag avslutningsfest på förskolan eftersom många av barnen snart ska vara lediga liksom jag. Jag hade köpt en picknick korg med en fin servis och rutig duk som barnen kan leka med. Fika blev det såklart efteråt som gick i julens tecken saft, clementiner, pepparkakor och lite godis. Till mina kollegor hade jag dekorerat varsin julgranskula med deras namn på. Eftersom jag vet att de älskar min drömrulltårta så fick de det och dumlekolemuffins till fikat.

Alla tycker det är synd att jag ska sluta och barnen kan inte inte riktigt förstå varför.

- Linda, tycker du inte att det är roligt här? frågade en 5-årig pojke.

Då fick jag förklara att det absolut inte var därför, utan för att jag enbart ska arbeta med äldre barn som jag ej behöver lyfta och för att jag också får närmare hem.

 

imageimageimage

Kristallskålen fick jag av min chef samt ett skriftligt fint omdöme och den snygga lanternan med en tillhörande brandfilt var årets julklapp från kommunen.

Inga kommentarer: