fredag 1 februari 2013

När man har sin kusin som praktikant….

DSC00274image

så kom Noah hem så här rödbrun i ansiktet. Det var så man ryggade tillbaka i hallen.

- Vem har målat dig? frågar jag undrande.

- Ida gjort, svarar Noah med ett leende.

- Vad ska du vara för djur?

- Igeltott  (igelkott)

Igelkotten fick ett ordentligt bad ska jag berätta för annars skulle allt han rört blivit härligt rödbrunt.

Kusin Ida har gjort 2 veckors praktik på Noahs förskola och alla barn har älskat henne. Såklart de har gjort det, en tjej som henne. Att hon fick Noah att vilja bli målad är beundransvärt. Still hade han inte varit när jag frågade Ida.

Själv är jag piggare idag, jag är den sista i våran familj som nu har haft magsjuka. Något som har drabbat både barn och vuxna på förskolan som jag arbetar på.

Inga kommentarer: