söndag 15 mars 2009

Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig…

Precis innan middag får jag en brilliant idé att kalka av kaffebryggaren. Det är ju inget som brukar stå på “Att göra listan” i vårat hushåll. Inte för ofta i alla fall.  Lösningen hälls i och kaffebryggaren sätts på. Vi sätter oss och äter och sambon hojtar till att det rinner vatten ner på golvet.  I all hast har jag nog inte riktigt skjutit in termosen under. Bänken och golvet får svabbas.

Efter middagen tänker jag att vattenkokaren kan ju få en omgång rengöring den också. Lösningen hälls i och vattenkokaren knäpps på. Pysslar med annat under tiden och upptäcker att vatten och skum har runnit ut på diskbänken. Det var bara att börja svabba och torka igen. Clean-drop hette märket och cleant blev det på både bänk och golv. Nästa gång tar jag nog den gamla vanliga ättikan till hjälp istället.

DSC_0677

En skinande ren kaffebryggare både på in och utsidan.

Lilla mamma/mormor får smaka gott kaffe på tisdag, då jag och Meja lånar henne några dagar för lite bus.

Inga kommentarer: