måndag 16 mars 2009

“Jag öppnar fönstret och tittar ut det är soligt idag”

DSC_0694

Den sången och andra soliga sånger sjöng Meja och jag på väg till förskolan. Från  att hon vaknade och sa:

- Jag tror  att på måndagar är jag ledig.

Inte riktigt vilja avsluta den roliga leken på morgonen, så byttes allt när vi senare mötte solens varma stålar till:

- Jag och Molly ska mata djuren i skogen idag.

Varje måndag i alla väder går de stora barnen till skogen och har aktiviteter, leker och lagar mat på stormkök.  Denna dag blir en extra fin dag med mycket sol och fågelkvitter.

DSC_0691

Gråsparvarna jagar varandra på baksidan.

Låter som Familjen Blåmes har återvänt och flyttat in under vårat altantak.

DSC_0685

Med denna sol blir man också påmind om att fönstren måste putas och rosenbuskarna klippas.

Inga kommentarer: