tisdag 28 april 2009

Regndoftande asfalt

Blev förvånad när jag gick upp imorse och såg att det hade regnat ute. Skulle väcka Meja tidigare för att hon skulle följa med sin fröken och träffa en ny pojke som ska börja på samma förskola. Det blev en sen nattning igår då det var kalas. Meja tyckte det var mysigt att få somna i vagn på väg hem och jag fick en ljuvlig promenad då det fortfarande var ljummet ute.

DSC_0675 

Idag kommer Mejas mormor och hunden Rasmus. För imorgon ska vi bli fina i håret. Först ska Meja klippa sig och sedan jag. Meja vill ha glittersprej har hon sagt. Helst i guld. Förra gången tackade Meja nej till både en färgslinga och glitter. Hon frågade mig tidigare om det var farlig. Men när jag sa att det gick att tvätta bort så blev hon intresserad. Det blir en heldag på stan med mormor. Gå på restaurang och köpa av ny keps och större foppatofflor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas väckning gick bra för den lite sömntutan. /puss G