fredag 17 april 2009

Vad är det för en dag?

Klockan ringer och sambon smyger upp och stänger dörren. Hör små trippande steg till toaletten. Nere i köket prasslas och skramlas det. Men inte mycket prat..ovanligt för att vara Meja.

Just det jag skulle ju sova…

Försöker lista ut vilket konstigt ljud som låter och snurrar. Vad gör de där nere egentligen?

Lägger mig tillrätta när jag hör att de är på väg upp. Dörren öppnas och jag möts av en vildrufsig Meja som håller en grön ballong och en teckning i handen. Älskar dig mamma har hon skrivit och det värmer mammahjärtat. Sambon håller brickan och tillsammans sjunger de Ja må hon leva  och  Vad är det för en dag.

DSC_0524

- Öppna paketen mamma!

- Undra vad det kan vara?

- En potatis! säger Meja och fnissar åt pappa.

- Det var ordentligt inslaget.

Meja hjälper tillslut till  att slita upp papprena när hon tycker att  mamma vad då bra långsam på att öppna.

DSC_0532

Kan tro att det är något helt annat när man läser texten och sakens namn: Orgasmaatron mini.

DSC_0541 (2) DSC_0557

Åtta ben som masserar huvud, nacke och axlar så man ryser i hela kroppen. En huvudkliare enligt Meja.

I det andra paket fanns ett par jättefina Gore-tex skor. Men stora fötter  jag har tog sambon med sig dem för att byta till större storlek.

DSC_0527 (2)

Ballongen hängde Meja upp på min stol. Kaffet intogs i födelsedagskoppen. Hjärtsmörgåsar med våra bokstäver på delades med resten av familjen.

Imorgon kommer släkten på kalas. Så idag blir det familjemys samt lite förberedelser.

Inga kommentarer: