söndag 31 maj 2009

“Jag vill inte gå hem”

Meja hade haft det så bra hos kusinerna att hon inte ville följa med oss hem.  Hon hade tydligen ställt en klurig fråga till moster Sanna om varför vuxna inte kladdiga runt munnen när de äter. Där fick hon nått att bita i kära moster.

Väl hemma hann Meja bara svida om till kalaskläder och rita ett födelsedagskort till sin förskolekompis, så var det dags för att gå på kalas.

DSC_1548

Pappa var hemma och skruvade ihop nya grillen, för ikväll var det äntligen dags att premiärgrill.

Med fika och marängsviss i magen  och mycket bus. Alla barn fick fiska upp en godispåse.

DSC_1554

Meja smaka inte en bit ur godispåsen utan kalas flärpen var roligaste. Hon hördes hela vägen hem.

Sambon och Meja smusslade med något på övervåningen och ropade på mig att jag skulle komma. Jag fick leta efter en hemlis som var väl gömd.

DSC_1550

- Får jag paket….fast jag inte fyller år?

- För det är Mors dag…jag älskar dig! säger Meja.

De orden värmer ett mammahjärta.

I det fina paketet fanns fina skisspennor, skissblock, sudd och specialpennvässare.

 j0297062

Köttet som slängdes på grillen blev så mört att även en tandlös kunde njuta av det. Dagens bästa investering och sambon korad till våran grillmästare.

Inga kommentarer: