torsdag 28 maj 2009

Second hand

Återvinna, återanvända = bra både för plånbok och miljön. Att man sedan bidrar till att hjälpa andra som har det sämre ställt känns bra. Själv tycker jag  det är som att öppna en skattkista varje gång jag går in i en second hand affär. Jag sätter på spanar-glasögonen för att hitta fynd.

DSC_1436

När man sedan kan få tag i något helt nytt som den här lampan för 50 kr är inte helt fel. Ofta hittar man kläder med prislappen kvar. så länge saker och kläder är hela och rena tycker jag det inte är fel att handla andra hand.

Plötsligt händer det…

DSC_1442 DSC_1439

En sådan här dock matstol har jag letat efter på Tradera och blocket och den hittade jag idag på Myrorna för 75 kr. Ser ej använd ut.  Är en minikopia av en stol som fanns när jag växte upp. En matstol som man kan förvandla till en gungstol med lekbord. Jag vet en lite yngre tjej (då inte jag)som kommer att bli glad för detta fynd.

DSC_1443

Detta häftiga 60 el 70-tals tyg  för 25 riksdaler, ska antingen bli en förklädesklänning till Meja eller överdrag till hennes pall. Får suga på karamellen ett tag ifall någon annan bra idé dyker upp. Tur att mamma lämnade kvar symaskinen igår.

Inga kommentarer: