onsdag 23 september 2009

Att fega eller följa sina drömmar

j0400506

Göra det man kan och är bra på eller pröva sina vingar på osäker mark. Vissa intressen och hobbys stannar vid just det. Man gör det på sin fritid, när det finns tid eller kanske glöms bort en tid för att senare återupptas.  Jag har alltid gillat att skriva, teckna och att skapa. Men det har varit en hobby vid sidan av. Inget jag har vågat skickat iväg eller trott att jag kan ha som yrke.

När jag nu inte längre kan arbeta med det jag är utbildad till (fast jag vill) så har tankarna på dessa intressen plockats fram. Stuvats in igen och plockats fram. Jag har fått i uppdrag att till nästa träff med  jobbcoachen, titta på vad eller om det krävs en utbildning och vart jag vänder mig för att kanske uppfylla en av mina drömmar.

Har du någon dröm som du inte har uppfyllt ännu?

Inga kommentarer: