tisdag 24 november 2009

En busunge i magen

Igår gjorde vi ett andra ultraljud. Med Meja fick man bara ett och det var tidigt i graviditeten. Nu när jag har kommit halvvägs så kan man ju se mer…just det om inte lillbus envisades att vända ryggen mot oss hela tiden.  Barnmorskan tyckte det var en riktig busunge.

Som lillasyster eller lillebror så har man rätten till att vara lite busig och envis. Jag är själv lillasyster och har fått berättat att jag var mer hög än låg som barn, var aldrig still och sov inte så mycket. Så vi får se vad det är för liten krabat som gömmer sig i magen.  Inte fick  vi chansen att se om det är en kille eller tjej när h*n endast visade sin fina ryggrad. Sambon vill inte veta men jag blir mer och mer nyfiken. Allt såg i alla fall bra ut och bebisen hade växt som den ska.

Vecka 33 så ska jag ta ett extra ultraljud eftersom moderkakan nu låg väldigt lågt, men har gott om tid att flytta på sig så det kan bli en naturlig förlossning.

Inga kommentarer: