söndag 22 november 2009

Tadaa kudden Konrad är klar!

Det började med en tävling på Juniforms blogg. Jag som aldrig vinner, vann och fick bli Juniforms testperson. Med min kommentar att bli vän med symaskinen tyckte Anna att jag skulle få chansen att bevisa detta. Mitt uppdrag var att med ett gör-det-själv paket från Oddbird sy en kudde och lägga upp det färdiga resultatet.

DSC_0699DSC_0808DSC_0810DSC_0832DSC_0831DSC_0835DSC_0836DSC_0834 DSC_0843DSC_0857

Färgglada styvbitar gömde sig i det fina paketet. Symaskinen strejkade vilket gjorde att jag fick låna en av min svägerska Maria istället. Trots det endast var 7 stycken bitar med i påsen så fick jag ut mått till en kudde som var 50x50 cm. Varje bit  mätte jag till 20x20 cm med 2 cm sömsmån runt om. Sick sackade varje för att inte tyget skulle rispa upp sig. Jag sydde ihop tre bitar  med varandra och pressade varje söm. Sydde sedan ihop så  båda kuddsidorna innehöll 9 stycken bitar. La sidorna räta mot räta och sydde ihop, men lämnade en öppning för att stoppa in innekudden i. Sista biten sydde jag för hand. Den lilla Oddbird fågeln som medföljde sydde jag in i kuddens ena sida. Någon broderitråd fanns inte med men det gjorde inget. Meningen var att kudde skulle bli personlig och det tyckte jag att den blev.

Tack Juniform för jag fick chansen att gräva fram mina sykunskaper, våga prova och faktiskt var jag sams med symaskinen hela projektet igenom. Tack Oddbird för erat bidrag till en kudde att vara stolt över.

 

 

3 kommentarer:

Dorothea - Tvillingmamma & Gravid sa...

Tusen Tack :)
Vilken fin kudde btw. Riktigt härliga färger.

Hoppas du får en toppen start på nya veckan. Kram

Oddbirds sa...

Hej! Vilket fint jobb du gjorde med Konrad! Vi la upp ditt inlägg på vår facebook sida, hoppas att det är ok? pip Oddbirds

Anonym sa...

Hej Linda!
Nu har jag skrivit ett inlägg om din kudde hos Juniform och länkat till dig :)

Kuddden är jättefin är jag är så glad över att du hjälpte mig att testa om det här med syset verkligen funkar. Det gjorde det och snyggt som tusan blev det!

Ha det gott och hörs vi inte så önskar jag dig en härlig jul./Anna