onsdag 17 februari 2010

Dagens Meja

Meja leker att hon ska ut och resa. Packar både vanlig väska och fin väska.

- Var ska du resa?

- Jag ska flyga till England. Jag måste ha mitt flygkort, kamera och mobil. Jag måste ju kunna ringa hem.

- Vad bra så vi kan höra så du mår bra,  säger jag.

Meja packar ner ett gammalt Visa kort med hennes bild på. Hon säger hej då. Sedan brummar det väldigt ute i hallen. Hon kommer snart tillbaka.

- Oj det gick fort. Är du redan tillbaka?

- Ja det tog bara en minut. Jag träffade min man. Han bor där och han är is skulptör. Ska jag visa kort på honom?

- Ja gör det.

Meja plockar fram mobilen och visar en svart bild.

- Han var snygg.

- Det här har han skulpterat…det är en enhörning i is.

- Åh den var fin! Är det inte svårt att skära i is?

- Jo men han är duktig. Han använder som en borste utan spröt och drar på isen.

- Har ni några barn? frågar jag

- Ja men de bor här. De heter Pippi, Skrållan och Lillan.

Inga kommentarer: