fredag 19 februari 2010

“Jag kan…jag vill hjälpa”

DSC00264DSC00261DSC00265  

Mormor fick världens bästa hjälpreda till att förbereda lunchmaten. Meja formade biffarna, kryddade och vispade potatismoset och skalade morötter. Hon dukade bordet och sedan när vi hade ätit den goda maten så hjälpte hon till att duka av.

Meja fortsatte att hjälpa till med hunden Rasmus mat. Hela förra veckan fick  Rasmus tillbringa  sin tid på hundakuten, då han svalt något vasst som tog hål på hans tjocktarm. Nu efter operationen så får han bara äta kokt kyckling och ris som var mer som gröt. Meja inspekterade hans ärr på magen och det fick bli lite stillsam lek.

DSC_2167DSC_2170  DSC_2171DSC_2173 

Pappa kom och hämtade oss så vi kunde hämtade ut babyboxen från Babyland samt handla lite mat. Meja fick plocka upp sakerna till Pärlan som var en blöjhink fylld med blöjor, våtservetter, napp, tvål och så lite saker till blivande mamman också.  Tänk att dessa små blöjor har passat Meja en gång.

- Jag kan hjälpa dig för jag kan det här med att sätta på blöjan. Det gör jag ju på mina dockor.

Inga kommentarer: