fredag 22 oktober 2010

En färgglad prick med mycket energi

imageimageimageimage 

Igår inhandlades en ny overall till Meja. Praktisk färg som svart, grå och lite vit och lätt för lillebror att ärva. Overallen visade sig vara lite för stor så idag skulle den bytas. Vid lunchen pratade vi om overallen och Meja blev lite tyst och säger sedan:

- Jag skulle vilja ha en annan färg.

- Tyckte du att den inte var tuff? undrar jag

- Jo…men jag skulle vilja ha en mer färgglad.

- Vilken färg skulle du vilja ha?

- Gul, säger Meja.

- Oj…jag vet inte inte om det finns någon gul overall.

Vi ringer pappa som har tänkt att byta den på stan. De precis fått in röda overaller så en sådan fick det bli och Meja blev jättenöjd. Jag har alltid klätt Meja i starka färger för det passar hon i och matchar hennes personlighet. Sedan brorsan kom så har man kanske blivit lite mer praktisk att overaller och vinterstövlar inte behöver vara illrosa. Istället kan man köpa rosa mössor och vantar att ha till. Men Meja köpte inte det konceptet eftersom hon tycker svart är en dyster färg. Hon är för härlig vår tjej…färgstark och viljestark. Visst kan brorsan ärva en röd overall om den nu håller ett barn till.

Inga kommentarer: