fredag 12 juni 2009

Dagens Meja

Jag frågade Meja vad som gjorde henne lycklig.

- Samuel. Jag ska gifta mig med Samuel.

IMG_0355

              Villervallas julfest 2007

Samuels mamma Ulrika träffade jag genom Familjeliv 2004 och ett gäng andra förväntansfulla mammor i Linköping. Vi gick varje vecka och fikade och pratade i timmar. Våra magarna växte inte bara av alla godsaker vi stoppade i oss, utan vi bar alla på en egen skatt.

En efter en fick vi äntligen möta våra barn och blev en riktig barnvagnsmaffian på stan. Ju större barnen blev desto svårare blev det att få plats på ett fik,  utan vi träffades istället hos varandra eller i parken .Varje år har vi gemensamt barnkalas för barnen och träffas med respektive. Mamma- middagar har vi då vi verkligen behöver pladdra utan man och barn.

På våran tråd på Familjeliv håller vi kontakten då vi inte träffas. Genom detta har jag lärt känna människor jag kanske aldrig skulle träffat annars. Barnen får ett gäng jämnåriga kompisar på köpet.

Ett tips till er som har en växande skatt i magen att genom denna sida söka andra i samma stad som också väntar barn.  Jag lovar ni får vänner för livet.

www.familjeliv.se

1 kommentar:

UJohansson sa...

Åh så söta de är på bilden.
Vilken ljuvlig kommentar från lilltösen, eller ska jag säga stora damen?!

Kan bara instämma i raderna om FL

Kram