torsdag 11 juni 2009

Jag gör så att blommorna blommar…

j0427667Idag slutar många skolan för att ha ett långt sommarlov framför sig. I låg och mellanstadiet  plockade jag alltid kvällen innan  blommor till mina fröknar. I hästhagarna plockade jag liljekonvaljer för att sedan blanda dessa med lila penséer från vår trädgård.Varje bukett kläddes med vitt tårtpapper. Stjälkarna lindades med vått hushållspapper och en påse runt för att inte blommorna skulle sloka. 

Det  dröjer ännu ett tag innan Meja står längst fram i skolan och sjunger somriga sånger och vi sitter stolta och tittar på. På onsdag är det sommarfest på Mejas förskola och de har tränat på sånger. Vilka sånger det blir är fortfarande hemligt men jag vet att vi kommer sitta där i dungen och titta på vår lilla/stora tös och känna oss stolta.

j0437455

Inga kommentarer: