söndag 14 juni 2009

Nya skor, kurragömma och gröna växter

Har inte haft tid att blogga förrän nu medans Meja tar ett bad med sin pappa. Sitter här jag med blöta strumpor för att töja ut mina nya ballerina skor jag köpte för två år sedan och har glömt bort att jag hade. Förhoppningsvis kan de bli lite skönare så jag kan använda dem på onsdag.

Imorse kom vi iväg skapligt för att hitta finskor till både Meja och pappa. Det var himla utplockat med barnskor men vi hittade tillslut ett par. Meja fastnade såklart för ett par rosa ballerina men de hade endast 4 mm växmån, så de skulle hon ha vuxit ur direkt.

DSC_1761

Vi åt på restaurang och Meja slukade 2 pannkakor med grädde och sylt. Lite energi behövdes innan storhandlingen. Meja och pappa lekte kurragömma mellan varuhyllorna medan jag plockade varor.

Lasta ur allt, tog en fika och sedan for vi till min storsyrra för att hämta lite växter från deras trädgård. Roligt att fylla ut rabatten med gröna växter som redan är lagom stora. Ett stort tack!

DSC_1752DSC_1755

Meja fick sitt upptäckar- kit och letade insekter i gräset.

 DSC_1759

Inga kommentarer: