torsdag 18 juni 2009

Kreativ

- Mamma, jag vill göra en egen bok! Jag ska göra en Törnrosa bok.

DSC_1830

DSC_1831

- Man måsta ha ett hjärta så man kan leva. Det här är den onda fen för att hon hår så här uppåt. Hon var grön i ansiktet. Hon är väldigt arg den onda fen. Hon hade som en mössa.

DSC_1858

- Här är de andra feerna de var så små. Vi låtsas  att det bara var en fast de var tre (senare fick  denna bli en liten råtta).

DSC_1832

- Här ska jag rita Törnrosa. Jag måste ha en gul penna.  Hon har inte streck uppåt. Kommer du ihåg att hon hade långt hår?

DSC_1837

- Törnrosa får också en hatt och klänning. Hon får så här på sina ben (Meja färglägger så att klänningen täcker benen).

DSC_1835

- Är det prinsen?

- Ja, kom du ihåg att han hade en hatt. Oj vad glad han var.

DSC_1838

- Det här är när de gifter sig. De måste ha ben också. Han hade inte skägg va? De gifter sig nu. Han hade så här lite hår. Han hade lite lugg så här. Sådär ja. Hon hade en blå klänning och en krona.  Det här är de två feer. Nu är de tre. Vi gör så här…vi gör en CD-skiva!

DSC_1839 

Meja ritar Törnrosa på framsidan och skriver Törnrosa och sitt namn.

DSC_1843

Hon bläddrar och upptäcker att hon har glömt de sista sidorna.

DSC_1859

- Draken måste jag också rita. Klor…drakar har klor. Han har hatt. Han har lite mjukt på sin svans.

DSC_1844

Varje saga har ett slut. Ofta ett lycklig slut.

Inga kommentarer: