tisdag 28 juli 2009

Mormorsros & middagsgäster

DSC_0794 

Mormor ringde och undrade om hon och Rasmus kunde komma förbi medan Arne var och handlade. Nu på sommaren bor de ute i sommarstugan men gör lite ärenden då och då. Då passar de på att besöka och det tycker vi om.

Mormor hade tänkt att lägga lite blommor på minneslunden så jag och Meja följde med. Jag tog med varsin ros från trädgården. Bara en Mormorsros var utslagen så jag tog två röda också. Vi brukar följa med dit och Meja tycker att minneslunden är en vacker plats. Hon brukar få välja var vi ska sätta våra blommor. Vid fontänen  satte vi oss i solsken. Rasmus sökte skugga för att pusta ut. Meja kände på vattnet och gjorde handavtryck på stenkanten. Vi sa att vi vinkade till alla änglar som bor i himmelen. Ett handavtryck för varje ängel som inte finns här på jorden längre. Tror nog att min mormor, Mejas farmor och alla de andra ser oss däruppe från sina moln.

Hemma ordna vi gulashsoppa och pannkakor till efterrätt. Jag vet att både Meja, Rasmus och Arne är väldigt förstjust i pannkakor.

DSC_0797DSC_0798

Vi fick ett litet besök av vår igelkotte Kotte. Denna gång hade han inte så bråttom utan hamna på bild.

1 kommentar:

sand mellan tårna sa...

Tack för fin kommentar hos mig.

Din blogg är superfin. Så roligt att du skrev hos mig så jag hittade dig.

Lade genbast till dig på bloglovin. Härliga bilder, supersöt dotter .... klara fina färger och roligt tagna foton ..... helt perfekt, hit kommer jag strax igen.....

nu sk ajag ut och fånga dagen, solen skiner och det kan hända att det blir bra kort tagna vid skeppet idag (lekplatsen)

Kram Linda