onsdag 16 december 2009

“Far, jag kan inte få upp min kokosnöt!”

DSC_1079DSC_1088DSC_1093DSC_1099   

Pappa kom hem med en kokosnöt. Meja och han hade förra gången vi var och handlade stått och pratat och känt på dessa. Meja hade undrat hur man fick hål på en.

Borrmaskinen plockades fram och Meja var reda med 3 stycken sugrör så vi kunde smaka.

- Det här va inte gott! blev Mejas betyg.

- Vad tycker du det smakar som? undrar jag och tar själv en sipp.

- Kokosnöt säger Meja med en sned min.

- Jag tycker det smakar som sockervatten…väldigt sött. (Bebisen i magen tyckte detsamma för h*n kickade igång en stund efteråt).

- Gott! tyckte pappa.

Nu får vi ta fram sågen och provsmaka kokosköttet och sedan blir det att hänga ut halvorna till småfåglarna. De ska ju också få lite mat i jul.

Inga kommentarer: