fredag 4 december 2009

Meja som bloggfotograf

- Mamma, jag vill ta kort med den lilla kameran!

IMG_0903IMG_0893IMG_0906IMG_0876IMG_0909IMG_0917

Bilderna är inte beskurna utan taget helt från en 4-årings vinkel.

Meja har färgats av mitt fotointresse och tar på saker hon tycker om. Hon kommer ut i köket där jag lagar hemmagjorda potatisbullar till lunch.

- Jag tar ett kort på det vackra, säger hon och knäpper ett kort på maten i stekpannan. Innan vi sätter oss för att äta så har hon tagit ett till kort på det färdiga resultatet.

- Några bilder blev lite suddiga, säger Meja när hon ser bilderna i datorn.

- Det gör ingenting…det är bara att träna, påpekar jag.

Jag ska nog låna in min minifotograf lite mer, för det är intressant att se vad hon tycker är roligt att ta kort på.

Vi tog en tur till affären för att handla lite frukostmat och lite gott till vår tjejkväll ikväll då sambon är på julfest i storstan.

2 kommentarer:

Dorothea - Tvillingmamma & Gravid sa...

Å så fina kort ;)

Anonym sa...

såå bra fotograf meja är!
/ ida