lördag 8 augusti 2009

Borta bra men hemma bäst!

Efter att ha städat, diskat, tömt kyl och frys, hissat ner flaggan i flaggstången och slängt sopor så var det dags för oss att lämna idyllen och bege oss in mot stan. Lika skönt som det  är att resa bort, lika skönt är det att komma hem igen.DSC00179DSC001812009 157

Gamla veckojournalen á 50 öre styck kan man bläddra i när man är där. Midsommarstången står alltid framme för att påminna om den härliga sommaren. Utedasset får Meja att känna sig som Emil i Lönneberga. Nu har jag väl haspat precis överallt! sjunger hon medan hon lägger på haspen . Roligt är det att sedan hälla upp vatten i en balja och ta den stora turkosa tvålen, tvätta händerna och sedan slänga ut det tvåliga vattnet i gräset utanför. Men det känns skönt att det också finns en vanligt toalett inne i huset ifall man är lite mörkrädd på kvällen.

DSC00178

Farbror Tommy och kusin Sofia har målat och lagt in nytt golv i skafferiet när de var där. De lämnade en lapp till Kasa (Mejas farfars lillasyster)att hon får klippa bandet och inviga det när de kommer nästa gång.

- Det är härligt att vara hemma! utbrister Meja när vi kommer innanför dörren. Nu har vi ett berg av tvätt att ta tag i, men just nu njuter vi lite.

Uppdatering: Efter 2 timmar hemma undrar Meja när vi ska åka till Lärkebo igen. Tur vi har så nära.

1 kommentar:

ylva sa...

hej :)!

åh, så vackert och somrigt ni har haft det! jag har suttit här en stund och tittat igenom en massa fina bilder och roliga små konversationer nu ;). återkommer säkert, men nu måste jag faktiskt gå och lägga mig *lol*.

fast jag måste ju tacka såklart. för de väldigt snälla orden inne på vardagsbloggen :). jag blir alltid lika glad!

önskar fortsatt härlig sommar!

kram kram,