torsdag 27 augusti 2009

I huvudet på en snart 4 åring

931

- När jag får barn får ni känna på min mage. Då får man mjölk i tuttarna. Man får hälla i och pumpa i mjölken där. Mamma, kommer det mer mjölk sedan?

- Det finns mjölk där redan när man får en bebis. Man behöver inte hälla eller pumpa i mjölken. Mjölken fylls på efterhand. Det är viktigt att mamman äter ordentligt och nyttigt.

- Då blir mormor gammelmormor.

- Ja och mamma och pappa blir mormor och morfar. Men du ska väl inte ha barn ännu?

- Nä…när jag blir lika gammal som dig mamma.

- Vad bra. Kommer du att gifta dig?

- Ja med Samuel.

- Men vet du det redan nu att du ska gifta dig med Samuel?

- Ja…jag älskar honom.

- För att man ska vara tillsammans och gifta sig så måste kille tycka om tjejen och tjejen tycka om killen.

- Mm… om Samuel gifter sig med en annan tjej, så tar jag någon annan.

1 kommentar:

UJohansson sa...

Tycker att det blivande brudparet ses rätt sällan, vi kanske ska hjälpa dem att arrangera en dejt :-)
Här är fullt ös men kanske vi kan ses en sen em och leka lite i v 37?

Kram