onsdag 5 augusti 2009

Hus & hjärtan

- På Villervalla har vi pennor man kan doppa i vatten och sedan blir det målarfärg.

- Sådana pennor har jag också…ska jag hämta dem?

- Ja!

DSC_0925DSC_0922

- Jag gör en teckning till dig mamma.

- En gång fanns mamma och Meja och de bodde i ett hus.  Här fanns mormor här borta. Inte Arne för jag måste rita hans huvud först. Nu gör jag vägen…man får inte gå på gräset.

DSC_0930DSC_0919 

- Jag målar glasögon. Kommer du ihåg Dora hade solglasögon?…spionglasögon.

- Jaha, det visste jag inte.

- Mamma, vill du ha rosa eller lila?

- Lila.

- Titta det finns mörkgrön och ljusgrön. Vill du ha grön?

DSC_0933DSC_0932 

- Ja det skulle vara snyggt.

- Du får lite gröna ögon.

- Har jag gröna ögon?

- Nä, men vi kan låtsas. Nu måste jag byta vatten.

DSC_0934

Meja går ut och byter vattnet i badrummet.

- Tur jag kom i tid. Nu måste jag måla lite.

Teckningen lägger hon på tork och fortsätter med en ny.

DSC_0937

- Titta mamma, det blev ett hjärta! Jag gör som ett M först och sedan sätter jag ihop dem.

Inga kommentarer: