onsdag 5 augusti 2009

Fina små fynd

DSC_0944DSC_0939  DSC_0951DSC_0948

Bakluckorna stod öppna. Borden var fyllda av saker. Det var bara att sätta på sig fynd glasögonen och börja spana. Sanna hitta fynd först, en liten söt skål och senare en skål på fot av pressglas. Ida hittade två Pytte ankor, ena ska hon ge till kusin Elias och den andra ska hon behålla själv.

Jag spanade in ett syskrin från 60-talet, gick tillbaka lite senare och då var det sålt. Jag hittade en sprillans ny bok till Meja för 20 kr. Samma författare som har skrivit Gittan böckerna som hon tycker så mycket. Hoppas denna är lika rolig att läsa. Kunde inte motstå en samling små 70-tals böcker, fick dessa sju för 30 kr då det saknades en. Lite lagom korta sagor att ha med i bilen. En söt skål med lock fick följa hem för en guldpeng.

Sedan stod jag och velade på att köpa en Reima tec overall till Meja. Men kände att den var lite för killig för hennes smak. Dessa är svåra att få tag på och himla dyra att köpa nya. Bättre overall finns inte då de står emot både vatten och vind. Nä nu ångrade jag mig…får väl se om jag hittar en på tradera istället. Men inte för ynka 80 kr:-(.

Uppdatering: Kan meddela att sambon  tyckte Lill- Zlatan boken var urkass. Konstigt skriven och inte alls lika roligt som Gittan böckerna. Tur man spendera endast en tjuga.

Inga kommentarer: