fredag 21 augusti 2009

Mejas vaniljmuffins med MYCKET strössel på

DSC_0500DSC_0502  DSC_0507DSC_0515  

Kan säga att något muffinsproffs är jag inte.  Får dem aldrig till den form jag vill hur jag än gör med eller utan muffins plåtform. Förra gången glömdes bakpulvret och vi provsmakade och slängde dem snabbt. Antingen blir de för torra eller inte riktigt klara. För låga eller som denna gång intar en Barbapappa form. Vet att nu i efterhand skulle vi haft dubbla muffinsformer eller minskat mängden för att de inte ska flyta ut….jaja. Men vem ger upp för det…bara spotta i nävarna och påt igen.

Meja är en bra bak kompis. Hon vill ju bli Astronautbagerska när hon blir stor, så varför inte börja träna redan nu. Det är roligt att ha henne med vid bak och matlagning. Precis så var jag när jag var liten.

Vi provsmakade dem när de hade svalnat.

- Mmm vi gör sådana flera gånger. De var jättegoda!

Så vad gör det att formen är annorlunda, huvudsaken smaken är god. Så det blir att baka dem flera gånger.

 

Inga kommentarer: